Nail Art Sunday: Layla Cloudy Violet

Nej, nu är jag faktiskt lite besviken. Cloudy Violet är ett grymt vackert lack, det är inte fråga om annat, men hållbarheten var riktigt bedrövlig! Jag lackade med det igår kväll (natt) och på eftermiddagen idag hade det gått så mycket flisor ur det att jag gömde händerna i handskar eftersom jag inte ville att någon skulle se mina bedrövliga naglar. (Jag var utomhus, så det var som tur var inte så konstigt att ha handskar på sig.) Jag vet inte om det är något med den batchen jag fick, för jag har inte läst någon annan klaga på hållbarheten. Vad tycker ni som provat? Det är nog inte bara jag i alla fall, för min kompis Karin som jag sambeställde med sa att hon hade samma problem med sitt Laylaholo.

Nåja, förutom att det inte sitter kvar är det som sagt fullkomligt underbart vackert. Basfärgen är en fin blåtonad lila och regnbågarna är fullständigt magnifika. På fotona nedan var det ganska mulet, och ni ser hur mycket regnbågar det ändå var. I sol var det fantastiskt, men den stunden det var sol idag hade jag ingen kamera i närheten.

Jag tyckte att det var riktigt bra att lacka med. Jag hade NfuOhs Aqua Base for Holos som baslack och då gled Cloudy Violet på utan några som helst problem. Två tunna lager har jag på bilderna. Nageldekaler från Adnails och två lager Seche Vite. Jag tyckte inte att holoeffekten verkade påverkas nämnvärt av överlacket, men Karin tyckte det om sitt Laylaholo, så det kan kanske variera lite beroende på lack.

De här bilderna är som sagt tagna i ganska mulet väder och på förmiddagen ca 12 timmar efter att jag lackade. Jag har i princip bara sovit med lacket och det är ändå redan lite slitet.

 

Edit: Jag tänkte inte på när jag skrev posten att det är söndag, men eftersom det är dekaler så kan det ju faktiskt räknas som ett bidrag till Lelas Nail Art Sunday också! 🙂

Den här bilden togs mindre än ett dygn efter att jag lackade med det – ni ser hur eländigt det blivit på den korta tiden! Inte ok. Så här slitet var inte Mirrorslacket trots att jag varken hade över- eller underlack. Har hade jag båda,  t o m två lager överlack.

Publicerat på september 23, 2012, i Dekaler, Holografiska/prismatiska lack, Layla, Naglar i lila och märkt . Bokmärk permalänken. 8 kommentarer.

  1. Jag tycker att de flesta riktigt holografiska lacken – som Layla – sitter uruselt! Sen har jag ju sällan lack av något slag såpass länge att det är ett bekymmer, men skulle jag vilja ha samma hololack i en vecka vet jag faktiskt inte hur jag skulle bära mig åt för att få det att sitta kvar :p

    Gilla

    • Jo, det är sant, de brukar sitta dåligt, men det här var extremt! Jag skulle nog tycka det var acceptabelt om det i alla fall satt kvar i ett par dygn, men när det blir slitet över natten är det så svårt att använda det alls.

      Gilla

  2. bortsett från chippningen så oj vad tjusigt det blev med dekalerna:) Glömde dig i länkningen men nu är du med i länklistan!

    Gilla

    • Tack! Jag glömde ju att det kunde räknas som Nail Art Sunday, så det känns liksom bara rättvist! 🙂
      Jo, det var synd på chippningen, annars tyckte jag att det var en riktigt fin manikyr,

      Gilla

  3. Jag tror Emma hade sitt Cloudy Violet i en vecka, alla fall i fem dagar, så det borde gå. Hon använder ju aqua base som bas. Jag har nog någon gång haft holografiska lack tre dagar alla fall utan problem. Senast var det Layla Jade Groove som jag hade längre tid, Hade du överlack? Både jag och Emma använder oftast överlack, annars sitter det sämre.

    Gilla

    • Jag undrar om det kan skilja mycket mellan olika batcher. Jag har just nu på mig Gold Idol och har haft det i 16 timmar utan att det blivit slitet alls, helt annorlunda mot Cloudy Violet. Jag hade överlack då också, två lager t o m, men det hjälpte inte. Det vore ju verkligen synd om de har ändrat formulan till det sämre.

      Gilla

  1. Ping: Layla Gold Idol « Nageldraken

  2. Ping: Layla Coffee Love « Nageldraken

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.