China Glaze Sun-Kissed

Mitt första neongula nagellack! Jag blev nog lite skadad av att vara liten på 80-talet, så jag har lite svårt för neonfärger egentligen. Fick väl en överdos… Jag gillar inte heller att ha gult på mig (även om det kan vara fint på andra). Med andra ord har det dröjt länge innan jag har kommit fram till att testa ett neongult lack, trots att så många gillar dem så mycket. Till min enormt stora förvåning så älskar jag att ha den här färgen på mina naglar! Jag blir faktiskt på lite bättre humör varje gång jag tittar på naglarna (förutom i fredags eftermiddag, då det bara var för mycket kaos på jobbet för att ens neongula naglar skulle kunna få mig på bra humör). Det här har dessutom lite, lite skimmer i sig, vilket jag tycker ger det lite mer liv och motverkar lite av överstrykningspenneassociationerna som neongult annars ger mig.

Det jag inte älskar med det här lacket är formulan. Det är liksom tjockrinnigt och torkar långsamt. Det var svårt att lacka tunna lager av det, för då blev det liksom ingenting alls på nageln, och när jag hade mer lack på penseln ville det gärna lägga sig en en kladdig klump i nagelbanden. Ick. Jag gjorde dessutom misstaget att ha det över två lager av det vita krämlacket China Glaze Snow, som har lite liknande formula. (Ville undvika att den fria kanten på nageln skulle synas igenom, men det var nog en dålig ide. Det blev bara för tjockt.) Slutresultatet blev väldigt tjockt och lite ojämnt, och eftersom det torkade långsamt blev det en del små gropar i det också. En sån där manikyr som är snygg om man håller händerna så långt från ansiktet som möjligt… 😉 Men jag älskade ändå färgen så mycket, så jag kommer nog ha det här igen. Då ska jag nog däremot skippa det vita lacket under och istället försöka lacka tunna lager och låta det torka längre mellan lagren.

Det blev lite dekor också, så det blir faktiskt ett nail art sunday-inlägg den här veckan också! Det här är vattendekaler som jag har köpt från eBay någon gång för länge sedan. Jag hann bara få dit det på ringfingrarna första kvällen, sedan var det dags att gå och lägga sig.

Dagen efter petade jag på dekaler på resten av fingrarna också. Det behövdes för att dölja lite av det eländigt ojämna lacket. Dekalerna var inte helt lätta att samarbeta med. Jag har lite svårt med större vattendekaler eftersom mina naglar kupar sig rätt mycket både på längden och bredden. Det resulterar ju i att det blir små veck i dekalen när jag försöker få den att fästa på nageln. De här dekalerna tog dessutom rätt lång tid på sig att torka så de fastnade på naglarna. Men de blev ju onekligen rätt snygga, och jag har fått en hel del kommentarer på den här manikyren. Jag var på dop idag och den lilla tjejen som döptes tyckte också att mina naglar var väldigt intressanta. Hon satt och studerade dem noga och vände och vred på dem. 🙂

Det blev ett par lager överlack till också efter att jag hade satt dit resten av dekalerna, så nu är det betydligt jämnare (men väldigt tjockt).

De här bilderna är tagna utomhus i småmulet väder. Lacket ser lite grönare ut än vad det är. Det är egentligen ganska skarpt gult, men det har en grön ton i sig som särskilt kommer fram i skugga. Det syns faktiskt ganska tydligt på den första bilden som är tagen under min skrivbordslampa. Den andra bilden är nog mest realistisk i färgen, även om lacket faktiskt är ännu mer knallgult än det ser ut att vara på bilderna.

Publicerat på augusti 26, 2012, i China Glaze, Naglar i guld och gult, Vattendekaler. Bokmärk permalänken. 5 kommentarer.

  1. Jag gillar det också skarpt! Jag körde 3 lager utan underkläder och det täckte helt 🙂

    Gilla

  2. Snyggt! Jag gillar kontrasterna med svart och gult 🙂

    Gilla

  3. Anja Andersson

    Häftigt det blev!! Gillart skarpt!

    Gilla

  4. Linda: Jag ska testa att köra utan underkläder nästa gång. Det täckte ju faktiskt helt ok ändå!

    Cactus: Ja, visst är det kul med kontraster! Inte direkt diskret, men det är onekligen kul!

    Anja: Kul att du gillar det!

    Gilla

  1. Ping: Påsknaglar med China Glaze Sun-Kissed över Models Own Snow White | Nageldraken

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.